Marka ve tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmek ve katma değeri yüksek ihracat sağlamak amacıyla gerçekleştirilen The Core İstanbul’da, Türk moda endüstrisi dünyanın dört bir yanından gelen alıcılarla buluştu.
Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen The Core İstanbul Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda kapılarını açtı.
The Core İstanbul’un açılışına Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Veysel Parlak, İhracat İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İHKİB Başkan Yardımcısı Volkan Atik, MTD Başkanı Mehtap Elaidi, İMA Direktörü Seda Lafçı ile hazır giyim sektörünün önde gelen isimleri katıldı.
Marka ve tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmek ve katma değeri yüksek ihracat sağlamak amacıyla üçüncüsü gerçekleştirilen The Core İstanbul, 40 ülkeden 500’ün üzerinde satın almacıyı marka ve tasarımcılar ile buluşturdu.
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi açılışta yaptığı konuşmada, yıllık 19 milyar dolar ile Türkiye’nin en fazla ihracat yapan sektörlerinden biri olduklarını belirterek; sadece The Core Istanbul ile 5 yıllık dönemde ihracata 500 milyon dolarlık ilave katkı sağlayacaklarını söyledi.
Hikmet Tanrıverdi, 32 marka ve 22 tasarımcının İlkbahar-Yaz 2016 koleksiyonlarını Orta Doğu, Rusya, Türk Cumhuriyetleri, Almanya, İtalya, Fransa başta olmak üzere AB ülkeleri, Uzakdoğu, İran ve Orta Asya’dan gelen alıcıların beğenisine sunacağını bildirdi.
Türkiye’nin üretici ülke pozisyonunun yanına mutlaka “organizatör ülke” kimliğini de eklemesi gerektiğinin altını çizen Hikmet Tanrıverdi, sözlerini şöyle sürdürdü:
“The Core İstanbul’da 40 ülkeden 500’ü aşkın satın almacıyı ağırlayacağız. Hemen hepsi hazır giyim sektörünün global devleri arasında bulunan satın almacıları, ülkemizin önde gelen markaları ve tasarımcılarıyla buluşturacağız. Hedefimiz hazır giyim ihracatımıza 5 yılda 500 milyon dolarlık ek katkı yapmak.