Rusya’nın önde gelen fuarı CPM’e (Collection Premiere Moscow) İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) öncülüğünde 94 firma ile milli katılım sağlandı. 23 bin alıcıyı buluşturan Moskova’daki CPM fuar alanının beşte birini Türk hazır giyim firmaları kapattı. Fuara 20 ülkeden 500 firma katıldı.
94 firmayla milli katılım
İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, CPM’e, birlik olarak 20 yıldır milli katılım düzenlediklerini belirterek, “Pandemi sürecinin en geniş katılımlı organizasyonu için firmalarımız çok iddialı hazırlandı. 59’u kadın ve erkek giyim, 28’i deri konfeksiyon ve yedisi iç giyim olmak üzere 94 firmamızla buradayız. Fuar alanının beşte birini biz kapattık. Firmalarımızın fuara özel hazırladıkları tasarımlar, Ruslar başta olmak üzere tüm ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Bu ilginin önümüzdeki dönemde ihracatımıza pozitif yansımalarının olacağına inanıyorum” dedi.
500 milyon dolar hedefi
Rusya’nın sektörün önemli pazarlarından biri olduğunu da anımsatan Gültepe, Rusya’ya ihracatta markalı ürünlerin payının ortalamanın üzerinde olduğuna dikkat çekti. Gültepe, sözlerini şöyle sürdürdü: ”Hazır giyim markalarımızın en çok mağazası bu ülkede bulunuyor. Ülkede 20’yi aşkın markamız, 600’e yakın mağaza ve 1.000 civarında satış noktası ile Türk modasını temsil ediyor. 2019’da toplam 280 milyon dolarlık hazır giyim ihracatı gerçekleştirdik. Pandeminin etkisiyle 2020’de, 230 milyon dolara gerileyen ihracatımız bu yıl yeniden ivme kazandı. Ocak-Temmuz döneminde 170 milyon dolara ulaştık. 2021’i 300 milyon doların üzerinde ihracatla tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Yıllık 8 milyar doların üzerinde hazır giyim ithal eden Rusya’nın Çin, Bangladeş ve İtalya’dan sonra dördüncü tedarikçisiyiz. Dördüncülük Rusya pazarında arzu ettiğimiz yer değil. Bütün hazırlıklarımızı en kısa zamanda yıllık 500 milyon doların üzerinde ihracata ulaşıp İtalya’nın koltuğuna oturma hedefi doğrultusunda yapıyoruz.”