TR
Ara
BASINDA İHKİB

500 milyon dolarlık hazır giyim çıkarması

500 milyon dolarlık hazır giyim çıkarması
EKLENME TARİHİ 03.09.2021

Hanife Baş - Moskova / Türk hazır giyimciler, Rusya’nın önde gelen fuarı CPM’ye (Collection Premiere Moscow) adeta çıkarma yaptı. Yarın bitecek fuara, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) öncülüğünde 94 firma ile milli katılım sağlandı. 23 bin alıcıyı buluşturan Moskova’daki fuar alanının beşte birini Türk hazır giyim firmaları kapattı. Fuara 20 ülkeden 500 firma katıldı.

94 firmayla milli katılım

İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, CPM’e, birlik olarak 20 yıldır milli katılım düzenlediklerini belirterek, “Pandemi sürecinin en geniş katılımlı organizasyonu için firmalarımız çok iddialı hazırlandı. 59’u kadın ve erkek giyim, 28’i deri konfeksiyon ve yedisi iç giyim olmak üzere 94 firmamızla buradayız. Firmalarımızın fuara özel hazırladıkları tasarımlar, Ruslar başta olmak üzere tüm ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Bu ilginin ihracatımıza pozitif yansımalarının olacağına inanıyorum” dedi.

İtalya’nın koltuğunu alacak

Rusya’nın önemli bir pazar olduğunu anımsatan Gültepe, şunları dile getirdi:

“Hazır giyim markalarımızın en çok mağazası bu ülkede. Ülkede 20’yi aşkın markamız, 600’e yakın mağaza ve 1.000 satış noktası ile Türk modasını temsil ediyor. 2019’da 280 milyon dolarlık hazır giyim ihracatı gerçekleştirdik. Pandemi etkisiyle 2020’de, 230 milyon dolara gerileyen ihracatımız bu yıl yeniden ivme kazandı. Ocak-temmuz dönemi 170 milyon dolara ulaştık. 2021’i, 300 milyon doların üzerinde ihracatla tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Yıllık 8 milyar doların üzerinde hazır giyim ithal eden Rusya’nın Çin, Bangladeş ve İtalya’dan sonra dördüncü tedarikçisiyiz. Dördüncülük Rusya pazarında arzu ettiğimiz yer değil. Yıllık 500 milyon doların üzerinde ihracata ulaşıp İtalya’nın koltuğuna oturmayı hedefliyoruz.”

Gültepe, iki ülke arasında Laleli ve Osmanbey merkezli bavul ticaretinin de sürdüğünü, bu ticaretin de kayıt altına alınmasını istediklerini aktardı.

Dünyada ilk 3 hedefi

Mustafa Gültepe, hazır giyim sektörünün genel ihracat rakamlarından da söz ederek, halen 1718 milyar dolar düzeyinde bulunan sektör ihracatını orta vadede 33 milyar dolara çıkarmayı ve Türkiye’yi küresel moda liginde ilk üçe sokmayı hedeflediklerini aktardı.
Türkiye’nin dünyada hazır giyimde Çin ve Bangladeş gibi ülkelerin ardından beşinci olduğunu anımsatan Gültepe, “Rusya ve Amerika daha güçlü olmak istediğimiz pazarlar. Afrika’da da daha fazla olmalıyız. Amerika’nın bize ilgisi çok. Orta ve üst segmentte 40-50 marka Türkiye’de üretimi araştırıyor. Çin’e karşı tutum var. Uzakdoğu’da yaşanan konteyner sıkıntısı da bunu tetikliyor. Kurların sağlıklı olmasıyla bu ülkelere daha fazla ihracat yaparız” dedi.

120 bin yeni istihdam...

Mustafa Gültepe, sektörde 640 bin hazır giyim üreticisinin bulunduğunu da belirterek, geçen yıl 70 bin yeni istihdam imkanı sağladıklarını, bu yıl da 50 bin daha istihdamın yapılabileceğini aktardı.

Gültepe, “Hammadde fiyatlarında artış sürüyor. Hindistan gibi ülkelerle hammadde fiyatlarında aramızda yüzde 30 fark var” diye konuştu.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close