Dolar 9 TL olursa rekabetçi oluruz, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birligi (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, pandemiyle birlikte dünya çapında değişen tedarik zincirine bağlı olarak çok sayıda orta ve orta üstü segment markanın Türkiye'de üretimi araştırmaya başladığını anlattı. Pandemide Çin'e karşı oluşan negatif algının ve Uzakdoğu'da yaşanan konteyner sıkıntısının bu talebi tetiklediğini vurgulayan Gültepe, "Özellikle Amerikan markalarının, Türkiye'ye ilgisi çok yüksek.
Şu anda orta ve üst segmentte 40-50 dünya markası Türkiye'de üretimi araştırıyor" ifadelerini kullandı. Çalıştıkları tedarikçileri bu kapsamda yatırıma teşvik ettiklerini anlatan Gültepe, Malatya, Elazığ gibi bölgelerdeki yatırımlarda ciddi büyüme yaşandığını ifade etti.
RUSYA'YA BÜYÜK ÇIKARMA
Yurtiçinde yatırımlar artarken, Türk hazır giyim firmaları yurtdışında da vites büyütüyor. Sektörün öncelikli » pazarlarından biri de Rusya. Bu pazar için 500 milyon dolar ihracat hedefi belirleyen Türk hazırgiyim- g0 çiler, geçtiğimiz günlerde. Mustafa Gültepe Rusya nın önde gelen fuarı CPM'e (Collection Premiere Moscovv) adeta çıkarma yaptı. 31 Ağustos-3 Eylül tarihlerinde açık kalan fuara, 94 firmayla milli katılım sağlandı. 23 bin alıcıyı buluşturan Moskova'daki CPM fuar alanının beşte birini Türk hazır giyim firmaları kapattı.
HEDEF DÜNYADA İLK ÜÇ
Gültepe, CPM'e 20 yıldır milli katılım düzenlediklerini belirterek, "Pandemi sürecinin en geniş katılımlı organizasyonu için firmalarımız çok iddialı hazırlandı. Toplamda 94 firmamızla buradayız. Fuar alanının beşte birini biz kapattık. Firmalarımızın fuara özel hazırladıkları tasarımlar, Ruslar başta olmak üzere tüm ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Bu ilginin önümüzdeki dönemde ihracatımıza pozitif yansımalarının olacağına inanıyorum" £ ifadelerini kullandı. Mustafa Gültepe, hazır giyim sektörünün halen 17-18 milyar dolar düzeyinde bulunan ihracatını orta vadede 33 milyar dolara çıkarmayı ve Türkiye'yi küresel moda liginde ilk üçe sokmayı hedeflediklerini aktardı.
V Hammadde fiyatları ve döviz kurlarına da değinen Gültepe, "Hammadde fiyatlarında artış sürüyor. Hindistan gibi ülkelerle hammadde fiyatlarında aramızda yüzde 30 fark var. Rekabetçi olabilmemiz için dolar kurunun 9 TL seviyesinde olmalı" değerlendirmesini yaptı. italya'nın koltuğuna otururuz
hazırgiyimciler, Rusya'nın sektörün önemli pazarlarından biri olduğunu da anımsatan Gültepe, Rusya'ya ihracatta markalı ürünlerin payının ortalamanın üzerinde olduğuna dikkat çekti. Gültepe, şöyle konuştu: "Ülkede 20'yi aşkın markamız, 600'e yakın mağaza ve 1000 civarında satış noktasıyla Türk modasını temsil ediyor, ihracatımız bu yıl yeniden ivme kazandı, ocak-temmuz döneminde 170 milyon dolara ulaştık. 2021 'i 300 milyon doların üzerinde ihracatla tamamlayacak, Mustafa Gültepe, sektörde 640 bin hazır giyim üreticisi olduğunu da belirterek, bu yıl 50 bin kişilik daha istihdam sağlanabileceğini aktardı.Türkiye'de iş bulma sorunu değil, iş seçme sorunu bulunduğunu yineleyen Gültepe, "Üretimde çalışmak insanlara cazip gelmiyor. Bu açığı istanbul'da Suriyeli ve Afganlar kapatıyor" dedi Gültepe ayrıca, maaş konusunda devletin özel sektörün önüne geçmesini doğru bulmadıklarını da belirtti.
Yıllık 8 milyar doların üzerinde hazırgiyim ithal eden Rusya'nın Çin, Bangladeş ve italya'dan sonra dördüncü tedarikçisiyiz. Tüm hazırlıklarımızı en kısa zamanda yıllık 500 milyon doların üzerinde ihracata ulaşıp italya'nın koltuğuna oturma hedefi doğrultusunda yapıyoruz." Gültepe, Rusya'da agresif bir tanıtım çalışması yürüttüklerini de kaydetti.