Geçen ay yaşanan Süveyş Kanalının bloke olması krizi sonrası uluslararası navlun fiyatlarının hala yüksek olduğu belirtilmektedir.
Geminin bloke olması nedeniyle yaklaşık 1 hafta kapalı kalan Kanalın tekrar açılması sonucu biriken gemi kuyruğu erimesine rağmen
kriz nedeniyle daha da artan uluslararası deniz navlun maliyetlerinin bir süre daha yüksek kalmaya devam edeceği kaydedilmektedir.
Süveyş Kanalı krizi öncesinde de zaten son dönemde hızla yükselen deniz navlun maliyetlerinin özellikle Asya-Avrupa hattında çok yükseldiği,
bu hatta yüzde 300’lere varan artışlar yaşandığı, gemi sahiplerinin ve acentelerin yük seçme ve müşteriler arasında
ayrımcılık yapma noktasına geldiği ifade edilmektedir.
Kriz öncesi zaten yüksek olan ve Asya-Avrupa hattı başta olmak üzere uluslararası hatlarda hızla yükselen deniz navlun maliyetlerinin
son krizle beraber daha da arttığı ve Süveyş Kanalı krizi öncesine ancak Mayıs ayı sonlarında döneceği belirtilmektedir.
Deniz navlun maliyetlerinin yüksekliğinin yanı sıra konteyner sıkıntısı da ihracatçılarımızı ve hazırgiyim sektörünü olumsuz yönde etkilemeye
devam etmekte ve ihracatçılarımızın uluslararası rekabet gücünü de olumsuz yönde etkilemektedir.