Bütün sektörler olduğu gibi hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü de önemli bir değişim ve dönüşüm aşamasındadır.
Teknolojik gelişmelerin etkili olduğu bu değişim ve dönüşüm sürecinde sektörü ileriye taşıyacak topyekun bir gelecek stratejik yaklaşım ve vizyon çalışmasına ihtiyaç duyulmuştur.
İHKİB, Bu ihtiyaçtan yola çıkarak, alanında uluslararası uzmanlığı olan Mc Kinsey firmasının analitik desteği ile katmanlı bir vizyon belgesi ortaya koymuştur.
Vizyon Belgesi’nin kamuoyuna lansmanı 24 Ekim 2017 tarihinde Four Seasons Otelinde sektörün önde gelen temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Rapor, hedef ülkeler analizi, rakip ülkeler analizi, ürün grupları bazında analiz ve strateji analizi olmak üzere 4 temel tema altında hazırlanmıştır.
Ana Rapor, aşağıdaki bölümlerden oluşmaktadır:
Yönetici Özeti
Bölüm 1: Dünya hazır giyim sektörüne genel bakış
Bölüm 2: Türkiye hazır giyim sektörünün geçmişi ve ihracat performansı
Bölüm 3: Üretimden ihracatçı ülke profilleri
Bölüm 4: Türkiye’de sektörün geleceği için öne çıkan ürünler ve hedef pazarlar
Bölüm 5: Sektörü etkileyen küresel trendler ve etkileri
?Bölüm 6: Türkiye hazır giyim ihracat stratejisi ve öne çıkan aksiyonlar
Raporda analiz edilen 24 hedef Pazar:
Fransa, Almanya, İngiltere, ABD, Avusturya, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Güney Afrika, Hindistan, Hollanda, İran, İspanya, İsrail, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Norveç, Polonya, Portekiz, Rusya, Suudi Arabistan
Raporda detaylı analiz edilen 21 rakip ülke:
Bangladeş, Bosna Hersek, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Çin, Etiyopya, Fas, Hırvatistan, Hindistan, Kenya, Macaristan, Mısır, Kamboçya, Pakistan, Portekiz, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Tunus, Ürdün, Vietnam
Türk hazır giyim sektörü için aşağıdaki potansiyel büyüme alanları belirlenmiştir:
Bu büyüme alanlarına paralel olarak aşağıdaki 6 stratejik başlık belirlenmiştir:
Her stratejik başlığın altında eylem önerileri yer almakta olup İHKİB tarafından bu eylem planları hayata geçirilmeye başlanmıştır.