Bilindiği üzere, Devlet Yardımları İçin E-imza ve KEP ile Başvuru Zorunluluğuna dair duyuru daha önce yapılmış olup, 31.03.2018 tarihinden itibaren e-imzasız ve KEP adresi üzerinden yapılmayan başvuruların geçersiz olacağı bildirilmiştir. https://www.ihkib.org.tr/tr/bilgi-bankasi/ihkib-duyurular/i-2101
Bahse konu uygulamaya ilişkin 01.08.2018 tarihinde gelen Bakanlık talimatına göre;
- E-imzanın zaman damgası taşıması zorunlu değildir.
- Adobe Acrobat Reader ile atılan e-imzaların 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na uygun olmadığı belirlenmiştir. Birliğimize iletilen Adobe Acrobat imzalı başvurular geçersiz sayılacaktır. Bu çerçevede firmaların ilk başvurdukları tarih saklı kalmak kaydıyla başvurularını yenilemeleri gerekecektir.
- KEP aracılığıyla iletilmek koşuluyla, e-imza kriterlerine uygun iletilmeyen başvurularda, ilgili sorunu çözmesi için firmaya eksik tamamlama süresi kadar süre verilecektir. Bu durumdaki dosyalar için müracaat süresinin bitimine 1 aydan daha az kaldığı durumlarda, 1 ay ek süre tanınacaktır.
- Bu süreler, eksik tamamlama süreci kapsamında olmayıp inceleme sonrası eksik evrak tespit edilirse, ilgili mevzuatta belirtilen eksik evrak tamamlama süresi ayrıca verilecektir.