TC. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından 22.06.2017 tarihinde yapılan duyuru ile (https://www.gtb.gov.tr/duyurular/ihracat-i%CC%87slemlerinde-efatura-kullanim-zorunlulugu-hakkinda-duyuru ), 01 Temmuz 2017 tarihinden itibaren “İhracat İşlemlerinde E-Fatura Kullanım Zorunluluğu”nun başlatılacağı duyurulmuştur.
Söz konusu duyuruda belirtildiği üzere;
· E-Fatura uygulamasına kayıtlı olanlarınihracat ve yolcu beraberi eşya ihracı (Tax-Free) işlemlerinde 1/7/2017 tarihinden itibaren e-Fatura düzenleme zorunluluğu başlamaktadır.
· Zorunluluğun başlayacağı 1/7/2017 tarihinden itibaren mal ve yolcu beraberi eşya ihracında, faturalama ve gümrükleme işlemlerinin sorunsuz bir şekilde yürütülebilmesi ve mevzuat hükümleri yönünden herhangi bir sorun ile karşılaşılmaması için ilgili uygulamaların yükümlülerce gecikmeksizin kullanılmaya başlanması büyük önem arz etmektedir.
· Bilindiği üzere, söz konusu zorunluluğun başlangıcı 1/7/2017 tarihi olmakla birlikte, 1/1/2017 tarihinden itibaren uygulamaya ilişkinsistem, yükümlülerin kullanımına açılmış bulunmaktadır.
· Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından “İhracat ve Yolcu Beraberi Eşya Faturalarının e-Fatura Olarak Düzenlenip Gönderilmesine İlişkin “E-Fatura Uygulaması Gümrük İşlemleri Kılavuzu” hazırlanmış olup, söz konusu kılavuza ulaşmak için tıklayınız.