İklim krizi aşırı hava koşullarını daha olası hale getirirken ve yaz ile kış arasındaki çizgiyi bulanıklaştırırken modanın geleneksel sezonlardan uzaklaşmasının vakti geldi.
Bu yıl, kayıtlara geçen en yağışlı altıncı baharın ardından birçok İngiliz perakendecisi, tüketicilerin yeni yaz kıyafetleri almaktan kaçınması nedeniyle satışlarda düşüş yaşadığını bildirdi. İklim krizi hava olaylarını daha tahmin edilemez hale getirdikçe, mevsime uygun olmayan sıcaklıkların satışları duraksatması, önümüzdeki yıllarda dünya genelinde bir trend haline gelebilir. Meteoroloji Ofisi'ne göre, iklim değişikliği dünya genelinde daha sık ve şiddetli hava olaylarına neden oluyor.
Geçen hafta, Uniqlo’nun sahibi Fast Retailing, Çin genelindeki işlerinde kar düşüşünü, "zayıf tüketici iştahı ve mevsim dışı hava koşulları"na bağladı. Temmuz başlarında, British Retail Consortium (BRC), Birleşik Krallık'taki perakende satışların Haziran ayında yıllık %0,2 azaldığını ve özellikle soğuk geçen havaların kıyafet ve ayakkabı satışlarını olumsuz etkilediğini açıkladı.
2018’de BRC ve Met Office tarafından yayımlanan “Weather to Shop?” raporuna göre, Eylül'ün ilk haftası bir önceki yıla göre her bir derece daha sıcak olduğunda, Birleşik Krallık’ta giyim satış büyüme oranı %1,1 azalıyor; bu da satışlarda 40 milyon sterlinlik bir düşüşe denk geliyor.
Hava durumu daha tahmin edilemez hale gelirken, moda endüstrisi de yakında belirli mevsimlere dayalı ürün lansmanlarını durdurmaktan başka bir seçeneğe sahip olmayabilir.